Adrian Burlan a reuşit să transforme „Anton Pann” în cea mai frumoasă şcoală din oraş

05 Iun 2013

adrian-burlanREUŞITE. În doar doi ani şi jumătate, directorul Şcolii Gimnaziale „Anton Pann” din Rm. Vâlcea, prof. Adrian Burlan, a reuşit să modernizeze aproape toată unitatea de învăţământ şi să le ofere elevilor săi condiţii excepţionale. Sigur, planurile sale sunt mult mai mari, însă important este că a reuşit să capteze atenţia elevilor, angrenându-i în proiecte artistice de anvergură, neuitând însă să-i înveţe şi matematică şi română. La sfârşit de an şcolar, directorul Adrian Burlan îşi propune să reuşească alte investiţii în şcoală pe timpul verii, dar, cel mai important, vrea ca elevii săi de clasa a VIII-a să obţină rezultate remarcabile la examenul de admitere în liceu.    

• Rep.: Domnule director Adrian Burlan, de când sunteţi în fruntea Şcolii Gimnaziale „Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea şi ce aţi reuşit să schimbaţi în şcoală în acest timp?

• Adrian Burlan: Fac doi ani şi jumătate de când sunt director la Şcoala „Anton Pann”. Schimbări majore, consider eu, sunt din punct de vedere administrativ, legate de clădirea unităţii şcolare. Am schimbat grupurile sociale, am modernizat sălile de clasă şi practic nu mai avem decât 7 săli de clasă de reabilitat dintr-un total de 34. Restul, la toate am schimbat lambriurile, am pus mobilier nou, am pus parchet nou unde a fost nevoie. Mai mult, anul trecut am vopsit în totalitate şcoala, iar la subsol am făcut cele mai mari investiţii. Schimbări majore am adus şi la cele două laboratoare. Am făcut un laborator de informatică de ultimă generaţie cu 28 de laptop-uri, tablă cu touch screen, cu video-proiector şi sistem wireless. Ultimul proiect al meu, din această primăvară, a fost acela de a pune 300 de ghivece de flori, iar acum sper să reuşim să terminăm parcul din faţa şcolii. Mai avem de montat aleile şi băncile.

• Rep.: În doi ani de zile aţi reuşit să faceţi enorm de mult pentru această şcoală. Care mai sunt proiectele dvs. de viitor?

• A.B.: Mai avem multe lucruri de făcut. Rugămintea mea pentru conducerea Primăriei Râmnicului a fost şi este în continuare să ne ajute să facem mansardă la şcoală. Noi avem o sală de festivităţi extrem de mică, de doar 100 de locuri şi este cu mult prea mică de ce necesităţi avem. Asta pentru că în şcoala noastră învaţă 1.314 elevi şi anul viitor vom avea peste 1.400 de elevi, pentru că ne pleacă cinci clase de a VIII-a şi o să se vină şase clase de pregătitoare. Din păcate, anul acesta nu au fost investiţii din partea Primăriei Rm. Vâlcea şi atunci am fost nevoiţi să ne descurcăm cu ce putem.

• Rep.: Totuşi, sunt şcoli în municipiu care nu au reuşit să facă investiţii mai deloc. Dvs. cu ce fonduri aţi reuşit să transformaţi şcoala?

• A.B.: Noi avem două axe de finanţare. Una este acea finanţare „per capita” şi, pentru că am adus la şcoală în jur de 375 de elevi în plus faţă de ce am găsit eu, asta a însemnat şi un plus la bani, adică 1,5 miliarde lei vechi pentru bugetul şcolii. Cu aceşti bani am putut să modernizăm o parte din şcoală. De asemenea, ne-a finanţat şi Primăria Râmnicului în aceşti doi ani. Pentru clasele pregătitoare am avut finanţare direct de la Guvernul României. În plus, în şcoală noi avem o asociaţie intitulată „Prezent şi viitor”, care ne-a ajutat cu o parte importantă de finanţare. Este o asociaţie pe care am transformat-o atunci când am venit director, o asociaţie în care sunt membri atât profesorii, cât şi părinţii care cotizează cu 5 lei/lună. Asociaţia este condusă se preşedinta comitetului de părinţi, iar influenţa noastră este minimă pentru că noi nu prezentăm decât proiectele pentru şcoală. Ultimele două finanţări din partea asociaţiei au fost pentru instrumentele pentru orchestra şcolii şi pentru bursele elevilor de clasele I – IV. Legea nu permite să dăm burse decât de la clasa a V-a până la clasa a XII-a, dar mie mi s-a părut puţin nedrept pentru că avem copii mai mici care au obţinut rezultate deosebite.

De asemenea, proiectul cu parcul din faţa şcolii a fost iniţiat de asociaţia profesorilor şi a părinţilor, ei plătind proiectul care este în dezbatere de un an şi jumătate pe site-ul şcolii.

• Rep.: Ştim că aveţi un proiect european. Despre ce este vorba şi intenţionaţi să mai accesaţi alte fonduri europene?

• A.B.: Da, avem un proiect, primul în cadrul acestei şcoli. L-am iniţiat acum doi ani de zile, iar acum este la final. Proiectul s-a intitulat „Patrimoniul cultural natural”, făcându-se în parteneriat cu şcoli din Spania, Italia, Turcia, Bulgaria, Polonia şi Letonia. Elevii noştri au reuşit să meargă într-o parte din aceste şcoli, iar profesorii şcolii au mers în toate şcolile. Astfel, am reuşit să vedem sisteme de învăţământ din ţările respective, modalităţile de predare, modalităţi de abordare a elevilor. În Polonia am vizitat şi o şcoală cu elevii cu dizabilităţi, unde am învăţat extrem de multe. Un lucru interesant este faptul că, după prima vizită în Bulgaria, am reuşit să copiem modelul lor privind laboratorul de informatică. Dacă la finalul proiectului, când vom semna actele, totul este în regulă, am zis că anul viitor vom începe procedeele pentru a accesa din nou un alt proiect multinaţional. De altfel, partenerii noştri şi-au dorit să continuăm împreună pe un alt proiect. Sigur, aştept cu interes şi noile axe de finanţare, pentru că am înţeles că din 2014 am putea şi noi să atragem fonduri mari pentru modernizarea clădirii. Am mai avea nevoie de multe lucruri, însă, în primul rând, să izolăm clădirea şi, în al doilea rând, să mai construim încă un corp de clădire pentru a desfăşura after-school. Din păcate, acum nu putem avea after – school pentru că nu avem spaţiu.

Lucrul cu care mă pot mândri este că toţi profesorii care au venit în şcoală de când sunt eu director sunt profesori de înaltă calitate. Şcoala „Anton Pann”, prin corpul său profesoral, se reprezintă, iar cel mai mare câştig al şcolii sunt profesorii tineri care au reuşit să facă performanţă. Acum este un schimb de generaţii normal şi practic nu avem nicio catedră în care să nu se îmbine experienţa cu tinereţea.

Rep.: Ce rezultate au obţinut elevii Şcolii „Anton Pann” la olimpiade?

A.B.: La olimpiade am avut rezultate extraordinare. La faza naţională la Limba şi literatura franceză am avut locul II pe ţară, la Religie am avut menţiune, la Matematică am avut medalia de bronz. De asemenea, am fost calificaţi la olimpiada naţională de lingvistică şi nu pot să-i uit pe cei trei copii de clasa a IV-a care au obţinut tot ce s-a putut, toate primele locuri la concursurile naţionale şi internaţionale. Vă spun că sunt copii de excepţie în această şcoală şi noi încercăm să-i promovăm, astfel încât oamenii să ştie că se face performanţă la Şcoala Anton Pann. Nu-i uităm nici pe cei care nu reuşesc să facă performanţă, iar cu elevii care au nevoie de ajutor facem ore în fiecare zi şi în week-end, ore suplimentare. Eu am lucrat sâmbăta cu toţi cei care au dorit şi, cu mândrie, pot să vă spun că de fiecare dată vin 25-30 de elevi cu care lucrez suplimentar.

Rep.: Cum credeţi că vă percep elevii, în primul rând ca profesor, iar apoi ca director?

A.B.: Cei la care predau mă percep strict ca profesor. Director sunt doar când vin la birou şi rezolv micile probleme administrative. Eu, în primul rând, sunt profesor şi asta vreau să rămân toată viaţa. Copiii au înţeles că profesorul trebuie să fie omul de lângă ei care să îi sprijine şi care să îi încurajeze atunci când au nevoie în proiectele pe care şi le propun. Noi suntem deschişi către orice proiect şi de aceea am pus mare accent nu numai pe matematică şi română, ci şi pe partea artistică. Avem o trupă rock, avem corul şcolii, un cerc de pictură, formaţii de handbal, fotbal şi îi încurajăm să înveţe şi limbi străine. Încercăm să facem atractivă şcoala, pentru că nu toţi copiii sunt făcuţi pentru matematică şi română.

Rep.: Şi în încheiere, ce le transmiteţi elevilor dvs.?

A.B.: Vreau să le mulţumesc pentru cum s-au comportat. Numărul actelor de violenţă în şcoală a fost zero şi este foarte important acest lucru. În momentul în care un copil intră în Şcoala „Anton Pann” din Rm. Vâlcea înţelege că trebuie să respecte cadrele didactice, să-şi respecte colegii şi să înţeleagă că această şcoală trebuie să fie o mândrie pentru ei. Noi am încercat să personalizăm şcoala, să avem o siglă, un imn şi încercăm să îi facem să se simtă mândri că vin la această unitate de învăţământ. Eu le mulţumesc că au înţeles acest mesaj. De doi ani tot încercăm să le insuflăm dragostea de şcoală şi, pe undeva, cred că am reuşit. De asemenea, le urez succes elevilor de clasa a VIII-a şi îi rog să fie atenţi şi să obţină rezultate remarcabile.

 CLAUDIA STANCIU

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Redactia

Telefoane:
+40 250 735 511
+40 350 806 801
Email:
voceavalcii@yahoo.com
redactia@voceavalcii.ro

Editorial

13
Feb2020
Distrugerea României

Distrugerea României

Written byRomeo POPESCU

Cei care conduc destinele românești după 1989 pot fi  considerați trădători de țară. După asasinarea Ceaușeștilor, România a intrat în stare de ocupație nedeclarată și plătește tribut. Cum altfel explicați distrugerea sistematică a economiei, din ordinul și cu supervizarea celor...

Opinii

11
Iun2020
Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Written byMagda POPESCU

Țineți minte cinci cuvinte: Buican vrea să fie președinte! Cine subestimează capacitatea politică a lui Cristian Buican face o greșeală imensă. Omul este un adevărat animal politic care știe ce vrea, dar și mai mult, știe și cum poate obține...