Au apărut primele gropi în carosabilul de la Cârligul Mic

19 Dec 2011

Deşi podul de la Cârligul Mic, de pe Valea Oltului, s-a transformat într-un adevărat coşmar în vara acestui an, lucrările blocând traficul în mod nejustificat pentru o perioadă destul de lungă de timp, firma executantă a lucrărilor şi autorităţile nu au învăţat nimic din nemulţumirea generată de modul cum s-au desfăşurat lucrurile. Acum, la mai puţin de patru luni de la finalizarea lucrării, au apărut deja primele cratere în asfaltul pus de Brom-Build Corporation SRL. În mod normal, societatea ar trebui să repare urgent carosabilul şi să fie penalizată serios pentru disconfortul creat conducătorilor auto care plătesc o sumedenie de taxe.

Restricţia temporară de circulaţie s-a aplicat de la 1 august 2011, în zilele de luni până vineri, între orele 12:00-20:00, pe DN7, sectorul cuprins între km 170+750 (intersecţia DN7 cu DN67 - limita municipiului Rm. Vâlcea, judeţul Vâlcea şi km 258+230 (intersecţia DN7 cu DN1 - Veştem, judeţul Sibiu), tronsonul fiind marcat cu panouri avertizoare. Restricţia permanentă s-a aplicat aceleiaşi categorii de vehicule în zilele de sâmbătă şi duminică, pe intervalul orar 6:00-22:00.

La vremea respectivă, autorităţile arătau cu degetul către firma care se ocupă de lucrările de pe DN7 de la viaductul de la Cârligul Mic, SC Brom-Build Corporation SRL. „Depinde şi de firmă destul de mult. Ei reclamă că sunt oameni puţini pe pod, poate e şi asta una din cauze. Într-o zi are 23, într-o zi are 15 oameni pe pod. La el se lucrează şi în weekend. S-au făcut presiuni pe constructor să mai suplimenteze numărul de oameni. Au avut şi 23, dar au avut şi 10 în unele zile. Nu se lucrează în ture. Se lucrează doar în timpul zilei. I s-a sugerat firmei să lucreze zi-lumină. Dacă firma nu va da un răspuns pozitiv, există şi posibilitatea de reziliere a contractului. Lucrarea asta este urmărită personal de directorul regionalei de la Craiova”, precizau în vară reprezentanţii DN Vâlcea.

Şi-au bătut joc de nervii şoferilor

Firma care a executat lucrările la viaductul Cârligul Mic este Brom-Build Corporation SRL şi are sediul în Baia Mare. Conform datelor de la Registrul Comerţului, acţionar majoritar, cu 99% din acţiuni, este Gheorghe Brumar. În anul 2009, firma a avut o cifră de afaceri de aproape 2,85 milioane de lei şi a avut 37 de salariaţi. În luna mai 2011, Brom-Build Corporation SRL a fost firma care a primit cea mai mare amendă (22.000 lei) din partea Inspectoratului Teritorial de Muncă Arad pentru primirea la muncă a unor persoane fără forme legale de angajare.

Faţă de reproşul autorităţilor privind numărul mic de muncitori cu care opera firma Brom-Build pe viaduct, coordonatorul de lucrări al firmei a recunoscut că „au fost şi fluctuaţii”.  „Astăzi sunt 23 de muncitori. Duminică nu s-a lucrat. Sâmbătă au fost 18 pe pod, iar vineri şi joi au fost 23 de muncitori. Sâmbătă au fost 18 pentru că doi dintre ei, după ziua de vineri, efectiv au clacat. Nu au vrut să mai vină la muncă. Nu se lucrează în schimburi. Se lucrează de dimineaţa de la 7 până la ora 19.00. Cu o pauză de masă de 30 de minute. Există o recomandare ca firma să mărească numărul de angajaţi. Dar această hotărâre ţine de administraţia societăţii care îşi face nişte calcule de rentabilitate. Firma are tot interesul să-şi deruleze lucrarea şi să nu se rezilieze contractul”, afirma Trandafir Zainea, în vară.

Gropi în asfalt

Cu toate că termenul final era sfârşitul lunii octombrie, începutul lui noiembrie, Brom-Build Corporation SRL a terminat urgent lucrarea după ce, scandalizaţi de ecoul pe care l-a avut situaţia de la Cârligul Mic în presa naţională, cei care i-au atribuit contractul şi Prefectura au ameninţat cu rezilierea imediată. „În momentul în care dăm drumul la trafic pe asfalt curat, nu ar mai fi nicio problemă. La sfârşitul lunii august, prima săptămână din septembrie, că ţine şi de vreme, sperăm să dăm drumul la ambele fire de circulaţie. Termenul final pentru toată lucrarea este 31 octombrie, dar în septembrie se va circula normal pe cele două sensuri”, a mai spus Zainea în august.

Marea majoritate a declaraţiilor date de ambele părţi implicate în lucrarea de la Cârligul Mic s-au dovedit a fi mari neadevăruri. Numărul muncitorilor a fost mult mai mic decât cel indicat, poliţia nu s-a văzut în zonă şi, aşa cum puteţi constata din fotografii, muncitorii frecau menta pe podul care leagă toate ţările europene de Turcia. În decembrie, la doar câteva luni de la finalizarea lucrării, ca tabloul nesimţirii să fie absolut complet, au apărut şi primele gropi care fac probleme şoferilor.

ALEX BOGDAN POPESCU

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Redactia

Telefoane:
+40 250 735 511
+40 350 806 801
Email:
voceavalcii@yahoo.com
redactia@voceavalcii.ro

Editorial

13
Feb2020
Distrugerea României

Distrugerea României

Written byRomeo POPESCU

Cei care conduc destinele românești după 1989 pot fi  considerați trădători de țară. După asasinarea Ceaușeștilor, România a intrat în stare de ocupație nedeclarată și plătește tribut. Cum altfel explicați distrugerea sistematică a economiei, din ordinul și cu supervizarea celor...

Opinii

11
Iun2020
Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Written byMagda POPESCU

Țineți minte cinci cuvinte: Buican vrea să fie președinte! Cine subestimează capacitatea politică a lui Cristian Buican face o greșeală imensă. Omul este un adevărat animal politic care știe ce vrea, dar și mai mult, știe și cum poate obține...