Florian Ioniţă se implică să reformeze Poliţia Rutieră Vâlcea

Zilele trecute, în cadrul unui interviu, inspectorul principal de poliţie Florian Ioniţă - şeful Serviciului Poliţiei Rutiere Vâlcea, a făcut un bilanţ al activităţii subordonaţilor săi din anul 2010. Cu toate că bilanţul este unul pozitiv, şeful poliţiştilor rutieri vâlceni crede că pentru a-şi putea desfăşura activitatea în condiţii optime ar mai avea nevoie de încă 20 de agenţi rutieri.

Rep.: Într-un proiect de modificare a Codului Rutier se vizează sancţionarea drastică a violenţei în trafic. Credeţi că are vreo şansă Poliţia Rutieră să combată violenţa în trafic în condiţiile în care până acum nu s-a putut?

Florian Ioniţă: Cu un cadru legal eu cred că se poate face acest lucru. Problema delicată este că procesele verbale, de regulă, nu au o finalitate şi mă refer aici că multe dintre amenzile pe care le dăm în acest sens nu sunt plătite şi se transformă în muncă în folosul comunităţii pe care oricum nu o fac. Consider că este binevenită o astfel de modificare, chiar şi acum, deşi se discuta de acest lucru de acum o jumătate de an. Violenţa în trafic a devenit o problemă, în ţară înregistrându-se tot mai multe probleme.

Rep.: Din păcate, sunt câţiva ani buni de când poliţiştii au o imagine proastă în societate şi datorită cazurilor de corupţie din sistem. Credeţi că se va reuşi îndreptarea imaginii Poliţiei Române prin combaterea corupţiei?

F.I.: Nu pot să mă raportez la alte cazuri din ţară şi nici să-mi dau cu părerea. Însă, este adevărat că imaginea poliţistului a avut de suferit în ultimii ani din cauza a numeroase scandaluri. Cu toate acestea, vreau să precizeze că noi, la Poliţia Rutieră Vâlcea, în anul 2010, nu am avut niciun caz de corupţie şi sper că nu vom avea nici anul acesta. Colegii mei sunt extrem de serioşi şi muncitori şi am foarte mare încredere în ei. Lucrătorii din subordinea mea acţionează cu foarte mare fermitate şi nu se dedau la acte de corupţie. Ei îşi respectă foarte mult locul de muncă.

Rep.: În ceea ce priveşte personalul, ştim că Serviciul Poliţiei Rutiere Vâlcea are mari lipsuri. Cum se va rezolva această problemă?

F.I.: Da, comparativ cu alte judeţe noi avem agenţi rutieri foarte puţini. Mi-e greu să cred că în condiţiile date vom reuşi să mai aducem agenţi noi. Reuşim să suplinim această deficienţă prin acţiunile integrate alături de poliţiştii de la ordinea publică şi jandarmi. Nu vă pot spune cu exactitate cam de câţi oameni am avea nevoie, dar cred că ne-am putea desfăşura activitatea în condiţii optime cu încă 20 de agenţi.

Rep.: Spuneţi-ne câte ceva despre activitatea Serviciului Poliţiei Rutiere Vâlcea de anul trecut, comparativ cu anul 2009…

F.I.: În primul rând vreau să vă spun că avem o scădere semnificativă la numărul accidentelor rutiere grave şi uşoare şi îmbucurător este faptul că avem cu 16 morţi mai puţini faţă de 2009. Acest lucru reflectă activitatea intensă a poliţiştilor din teren, care indiferent că era soare, ger, zăpadă sau ploaie ei şi-au făcut datoria. În anul 2010, Serviciul Rutier Vâlcea şi-a desfăşurat activitatea în conformitate cu legislaţia în vigoare şi a direcţiilor de acţiune ale formaţiunilor de profil, adaptate cerinţelor comunităţii locale, astfel că în urma celor 2.034 acţiuni organizate, a numeroaselor filtre şi controale şi a activităţilor zilnice întreprinse au fost constatate 1.405 infracţiuni din care 685 specifice şi 720 de altă natură. În privinţa cauzelor generatoare de accidente pot să vă spun că viteza neadaptată la condiţiile de drum se situează pe locul I, reprezentând 23,87% din totalul accidentelor, abaterile bicicliştilor se situează pe locul II, reprezentând 11,13% din numărul total de accidente, iar traversare neregulamentară se situează pe locul III, reprezentând 10,95% din totalul accidentelor.

Rep.: Credeţi că o infrastructură rutieră mai bună ar diminua numărul accidentelor în Vâlcea?

F.I.: Da, sunt convins că există o legătură directă între starea drumurilor şi numărul de accidente. Să nu uităm că în străinătate pe autobandă sunt accidente cu consecinţe mult mai uşoare. Marea noastră problemă este că majoritatea localităţilor din ţara noastră sunt dispuse de-a stânga şi de-a dreapta drumurilor naţionale şi circulă pe ele şi bicicliştii şi căruţaşii. Evident că suprafaţa portantă a drumurilor judeţene ar trebui mărită, însă vreau să vă spun că şi cele pe care le avem acum sunt într-o stare foarte bună, iar noi avem o colaborare foarte bună cu cei de la Regia Drumurilor Naţionale.

Rep.: Ce părere aveţi despre sensurile giratorii ce au apărut peste noapte în multe din intersecţiile din Rm. Vâlcea?

F.I.: Nu aş dori să mă pronunţ asupra acestor sensuri giratorii. Părerea mea este că orice amenajare rutieră este binevenită. Să nu fim răutăcioşi pentru că mai de condamnat este cel care nu face nimic. Sunt unele intersecţii unde aceste sensuri şi-au găsit utilitatea, însă aş vrea să fac o remarcă în sensul că trecerile de pietoni sunt amenajate foarte aproape de sensuri. Sunt convins, însă, că se vor face modificări şi aceste sensuri vor fi regândite.

 

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Claudia STANCIU

Autorul acestui material de presă poate fi contactat pe email la adresa claudia.stanciu@voceavalcii.ro

Editorial

13
Feb2020
Distrugerea României

Distrugerea României

Written byRomeo POPESCU

Cei care conduc destinele românești după 1989 pot fi  considerați trădători de țară. După asasinarea Ceaușeștilor, România a intrat în stare de ocupație nedeclarată și plătește tribut. Cum altfel explicați distrugerea sistematică a economiei, din ordinul și cu supervizarea celor...

Opinii

11
Iun2020
Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Written byMagda POPESCU

Țineți minte cinci cuvinte: Buican vrea să fie președinte! Cine subestimează capacitatea politică a lui Cristian Buican face o greșeală imensă. Omul este un adevărat animal politic care știe ce vrea, dar și mai mult, știe și cum poate obține...