Gabriela Ene a înfiinţat o şcoală privată după modelul englezesc

21 Aug 2013

gabi-eneDEVOTAMENT. Pasiunea sa a fost dintotdeauna munca cu elevii de liceu şi s-a străduit să scoată din ei oameni de bine, pregătiţi din punct de vedere educaţional. Şi a şi reuşit, din mâinile sale ieşind tineri cu mari perspective în viaţă, ce au fost acceptaţi de mari universităţi din ţară şi străinătate. Este vorba de Gabriela Ene, profesor de matematică la Colegiul Naţional „Alexandru Lahovari” şi fost inspector general şcolar al Inspectoratului Şcolar Judeţean Vâlcea, care acum a decis că este timpul să aleagă un alt drum. A făcut eforturi imense şi a deschis o şcoală privată, chiar în curtea casei sale din Rm. Vâlcea. A ales să implementeze un sistem de învăţământ englezesc, aşa cum a văzut în schimburile sale de experienţă din Anglia. Dar, mai multe despre proiectul său de viitor şi despre cum se pot înscrie elevii la şcoala sa privată, în interviul de mai jos.    

CLAUDIA STANCIU

Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Rep.: Cum v-a venit ideea de a înfiinţa o şcoală privată şi cum s-a materializat ea? Gabriela Ene: Am început în anul 2007 şi pentru că eram bugetar şi nu am putut să iau împrumut din bancă, am început să mai vând câte un pământ de la mama sau de la tata. A mers foarte greu, pentru că nu am avut bani cash. Astfel că, am terminat construcţia şcolii abia în anul 2012 şi am mai aşteptat un an pentru a obţine toate autorizaţiile necesare, pentru că în acel moment eram inspector general şcolar şi era conflict de interese. Anul acesta am redeschis o linie de credit pentru a cumpăra mobilierul. Sincer, m-am gândit că fiecare trebuie să facă lucrurile la care se pricepe cel mai bine, iar eu am iubit dintotdeauna şcoala şi am fost în foarte multe ţări pentru a vedea şi alte sisteme şi a lua ce e mai bun de acolo. A fost visul meu şi mi l-am îndeplinit. Într-adevăr, eforturile financiare ale mele şi ale celor care vor veni la această şcoală vor fi deosebite, dar ştiţi că orice investiţie are şi un rezultat. Pentru mine nu va fi neapărat un rezultat financiar, pentru că şcoala nu este o afacere. Atunci, rezultatul va consta în faptul că voi putea face nişte copii să înveţe după reguli care să-i favorizeze pe ei. Vă daţi seama ce înseamnă a fi într-un climat mai sigur. Aceşti copii nu vor intra în contact cu elevi mai mari, ceea ce se întâmplă la şcoala de stat. Atunci, tot ce înseamnă agresivitate verbală, gestică sau comportamentală nu are de unde să vină. În ceea ce priveşte demersul şcolar, normal că vom merge pe curriculum naţional, dar în afară de acesta vom încerca să implementăm şi o parte a curriculumului englez. Stilul de şcoală privată este pe stilul englez la noi. Rep.: Dumneavoastră aţi fost într-un schimb de experienţă în Anglia. Ce anume aţi preluat din sistemul de învăţământ al englezilor? G.E.: În primul rând vom avea uniformă obligatorie. Apoi, procesul instructiv – educativ va fi obligatoriu de asemenea. Toată lumea vine la ora care trebuie la şcoală şi pleacă tot după program, pentru că vom avea supraveghere video şi o permanentă supraveghere din partea cadrelor didactice.  Pentru început vom avea o clasă pregătitoare şi una de clasa I, iar pe lângă educatoare şi profesoare vom avea şi altfel de personal angajat, care să se ocupe de copii după program. Copiii vor avea ore de extra-curricular, care nu se vor face ca în şcolile de stat în funcţie de doleanţele profesorilor, ci în funcţie de dorinţele părinţilor şi ale copiilor. Vom avea un consilier psihopedagog, care va determina aptitudinile copiilor şi în funcţie de asta îi vom direcţiona. Îmi doresc să am mulţi copii care să prindă premii la concursurile naţionale, dar trebuie mai întâi să le depistăm talentele pentru a-i putea îndruma. Avem la dispoziţie 14 clase, sală de recreere, sală de educaţie fizică, sală de mese, sală pentru tehnologia informaţiei şi atunci fiecare sală va fi atribuită cluburilor pe care vrem să le desfăşurăm. Îmi doresc ca aceşti copii să fie formaţi corect şi să găsim ce este mai bun în ei. Cu cât un copil este mai bine pregătit, cu atât siguranţa noastră de mâine este mai bine asigurată. Nu pot să spun că vom avea o pensie sigură, dacă nu vom avea o generaţie foarte sigură. Vă aduceţi aminte că atunci când am fost inspector general şcolar am susţinut tot timpul că trebuie schimbat sistemul de after-school. Trebuie să transformăm cornul şi laptele în masă caldă, dar nu s-a dorit niciodată. Atunci, dacă nu putem face în sistemul de stat, atunci haideţi să facem ceva în sistemul privat. Întotdeauna am spus că uităm că scopul nostru, al dascălilor, este realizarea copilului. Rep.: Veţi face proiecte europene pentru această şcoală privată şi cum vă vor ajuta ele? G.E.: Eu am o experienţă în spate în privinţa proiectelor europene şi voi face şi aici proiecte importante pentru elevi şi profesori. Am avut inspecţia de la ARACIP şi am avut toate indicativele realizate. După ce voi avea şi materialul didactic, şi aici mă refer la copii, atunci voi lua în calcul şi implementarea unor proiecte europene. Rep.: Mai există astfel de şcoli private în judeţ, cu un curriculum similar cu al dvs.? G.E.: Nu mai există o astfel de şcoală privată în judeţul nostru. Este normal ca fiecare să se ocupe de ce ştie. Eu fiind în sistemul de învăţământ este normal să îmi doresc să realizez acest lucru. Dacă lucrurile vor merge aşa cum trebuie, normal că voi avea şi continuitate. Anul acesta, aşa cum spuneam, vom merge cu o clasă pregătitoare şi cu o clasă I, iar anul viitor vom avea clasa a II-a şi tot timpul vom mai prelua câte o clasă, până la clasa a IV-a. Sigur, totul depinde de modul de realizare al dezideratului meu de şcoală model. Rep.: Veţi renunţa la învăţământul de stat, ştiindu-se faptul că dvs. sunteţi şi profesor de matematică la Colegiul Naţional „Alexandru Lahovari” din Rm. Vâlcea? G.E.: Nu voi renunţa la învăţământul de stat, pentru că automat am ales aici cadre tinere care să le predea elevilor. Eu nu am nicio legătură cu învăţământul primar, decât pot să coordonez şi să particip la pregătirea extra-şcolară a copiilor. Ca director am ales un om competent, este vorba de fosta directoare de la Economic, doamna Domnica Olaru, care este o profesionistă în tot ceea ce priveşte managementul şcolar. Este foarte bună pe meseria ei şi are ca scop pregătirea şi îndrumarea cadrelor didactice tinere ce vor preda aici, în ceea ce priveşte managementul. Rep.: Aţi început înscrierilor pentru cele două clase? G.E.: Nu am declanşat niciun fel de procedură de înscriere deocamdată. Ştiţi că eu sunt o persoană corectă şi nu mi-am permis să fac înscrieri până nu am avut certitudinea că totul este în regulă şi că lucrurile merg spre bine. Dar nu este tardiv, pentru că părintele are dreptul să îşi ia copilul şi să îl ducă acolo unde vrea. Am primit multe telefoane din partea mai multor părinţi. Este singura ofertă cu program prelungit în care vor participa cadre tinere şi cadre cu experienţă vastă în spate. Vom avea două cadre titulare, iar pentru cercurile cu elevii vom avea mai mulţi profesori din învăţământul primar şi gimnazial.

Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Redactia

Telefoane:
+40 250 735 511
+40 350 806 801
Email:
voceavalcii@yahoo.com
redactia@voceavalcii.ro

Editorial

13
Feb2020
Distrugerea României

Distrugerea României

Written byRomeo POPESCU

Cei care conduc destinele românești după 1989 pot fi  considerați trădători de țară. După asasinarea Ceaușeștilor, România a intrat în stare de ocupație nedeclarată și plătește tribut. Cum altfel explicați distrugerea sistematică a economiei, din ordinul și cu supervizarea celor...

Opinii

11
Iun2020
Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Written byMagda POPESCU

Țineți minte cinci cuvinte: Buican vrea să fie președinte! Cine subestimează capacitatea politică a lui Cristian Buican face o greșeală imensă. Omul este un adevărat animal politic care știe ce vrea, dar și mai mult, știe și cum poate obține...