Ziar de opinie și luptă împotriva corupției, crimei organizate, criminalității economico-financiare și abuzurilor.Ziar de opinie și luptă mpotriva corupției, crimei organizate, criminalității economico-financiare și abuzurilor.
"La ce-i bună libertatea cuvântului, daca nu te poți folosi de ea?" 

Ultima oră

Firma de transport MATDAN, contestată de călători, dar şi de proprii angajaţi ediție tiparită

07 Feb 2019
Firma de transport Matdan, cea care are mai multe trasee de transport din judeţul Vâlcea, este din ce în ce mai contestată atât de călători, cât şi de proprii angajaţi. În acest moment, există două dosare pe rolul instanțelor din Drăgășani și Slatina, prin care patronul Matdan, Daniel Matei, a contestat amenzi de la 30.000 la 500 de mii de lei, aplicate de către inspectorii ANAF din cadrul serviciului ANTIFRAUDĂ, după neregulile constatate în urma opririi în trafic a microbuzelor firmei Matdan. Constatările ANAF au avut ca obiect principal, printre altele, CONTABILITATEA DUBLĂ pe care o ținea firma controversatului patron argeșan (case de marcat nefiscalizate, șapte case depistate chiar în septembrie 2018 de către ANAF ca fiind necorespunzătoare numărului microbuzelor, un exemplu, în acest sens fiind casele de marcat aflate la bordul microbuzelor cu numerele de înmatriculate VL-39-AZY care circula pe casa de marcat de la fostul YFA, microbuz care nici nu mai există în parcul auto al acestei firme, topuri de bilete neînregistrate etc.).

Șoferi exploatați la maximum, călători în pericol

Zilele trecute am fost contactați de un șofer pe nume Tiberiu Sișu, care ne-a pus la dispoziție inclusiv state de plată ale firmei, care ne semnala faptul că șoferii sunt siliți de patroni să lucreze câte 15-16 ore pe zi, când potrivit legii nu au voie să conducă mai mult de 9 ore în două zile, însă pe ștatele de plată figurează angajați cu jumătate de normă. De asemenea, contribuțiile la stat sunt plătite pentru șoferi angajați la jumătate de normă, ceea ce oamenilor le dăunează grav, mai ales în momentul în care au nevoie să iasă la pensie. Este și cazul șoferului GLODEANU PETRE care trebuia să iasă la pensie din vara trecută însă continuă să lucreze, deoarece când s-a interesat, a aflat după 4 ani de lucru la Matdan, că a fost angajat cu jumătate de normă și contribuțiile la stat i-au fost plătite ca atare.
De reținut că șoferi cu un singur venit în familie (și acela, cu jumătate de normă), dețin mașini de peste 7.000 de euro, chiar și câte două. Întrebarea este cum își permit cu astfel de venituri? Foarte simplu. Semnatarul sesizării ne-a informat că nu există șofer care să încaseze de la Matdan mai puțin de 2.500 lei lunar, deși pe statele de plată, figurează salarii cu puțin peste 1.000 lei net lunar la fiecare șofer. Cum își acoperă patronul Matei în fața ANAF-ului acești bani? Cu facturile remise de către Asociația Transportatorilor cu Reprezentativitate din Vâlcea, asociație care în acte este una nonprofit, al cărei președinte este nimeni altul decât patronul Matdan, Matei Daniel.

„Sicriele” pe roți ale firmei Matdan, autorizate să circule de vărul acestuia

În momentul de față, nicio altă firmă nu mai înnoiește inspecția tehnică pentru microbuzele firmei Matdan, cu excepția unui centru ITP din zona Stupărei, unde șef este un anume domn Cornel Roșianu, nimeni altul decât vărul primar al patronului Matdan. Altfel, conform legii, microbuzele Matdan nu ar mai avea voie să fie puse în circulație. În primul rând, deoarece legea interzice executarea activității de transport persoane cu mașini mai vechi de opt ani, ori Matei pune în circulație microbuze achiziționate în perioada 2004 – 2006. Mai mult, microbuzele cu numerele de înmatriculare VL-14-AZY, VL-17-AZY, VL-28-AZY, VL-44-AZY nici măcar frâne nu au. Este și motivul pentru care, la ora actuală, firma Matdan este pe primul loc în rândul firmelor de transport persoane care activează pe raza județului nostru, în ceea ce privește numărul accidentelor, mai mult sau mai puțin grave, comise. De fiecare dată, s-au constatat probleme grave la sistemul de frânare, în cel mai fericit caz, microbuzele implicate aveau frâne decât pe una din cele patru roți.
Un fost director al firmei Matdan, Florin Ene, a fost primul director din istoria firmelor de transport care în loc să susțină firma ce îi plătea salariul, în cadrul unei ședințe operative de la începutul anului 2018, de la Prefectura Vâlcea, le-a mulțumit autorităților pentru amenzile aplicate Matdan-ului și a recunoscut public că această firmă are un parc auto jalnic, făcând deliciul presei locale mai multe luni la rând...

Actualul director de la Matdan, amendat de fostul director al acestei firme și de fostul asociat al lui Matei

Marți, 5 februarie a.c., fostul director al Matdan, Adrian Zăuleț (foto) împreună cu fostul asociat al lui Matei, Adrian Jidoveanu (foto) au reușit performanța hilară de a-l sancționa în trafic pentru nerespectarea programului de lucru chiar pe actualul director de la Matdan, Constantin Cucu (foto). Acesta a fost sancționat cu suma de 1.000 lei, fiind cea mai mică amendă aplicată săptămâna aceasta de către inspectorii ISCTR. În aceeași zi și pentru aceeași faptă, a mai fost amendat cu suma de 3000 lei unul din șoferii ”protejați” de actualul director, pe nume Nicolae Selescu. Luni, 4 februarie a.c., s-au dat însă amenzi în cuantum astronomic, fiind prins în trafic șoferul pe nume Marin Drăghici, conducând un microbuz având în aparatul tahograv introdus cardul unui alt coleg, pe nume Dude, faptă care este de natură penală. A fost confiscat respectivul card și s-a aplicat o amendă de 21.000 lei dintre care 9.000 lei firmei și 12.000 lei șoferului depistat în ilegalitate.

Peste 286 de dosare aflate pe rolul instanțelor

Firma Matdan a depășit demult recordul la numărul de procese aflate pe rol. În momentul de față, numărul acestora este de 286 și vă informăm că numai în zilele ce urmează sunt șanse să se ajungă la 300 de dosare. Șeful Poliției Rutiere a județului Vâlcea, Florian Ioniță are pregătită o plângere penală de câteva sute de pagini și una civilă împotriva lui Matei, întrucât acesta și-a permis în câteva articole din presa locală să îl acuze pe Ioniță că este ”cel mai corupt gabor vâlcean”.
Mai mult, Matei îi cerea șefului de la Circulație să plece acasă, oferindu-se public să îi plătească el salariul în perioada cât mai are până a ieși la pensie, doar ca să fie lăsat în pace să circule cu oameni în picioare și fără să respecte programul de lucru. Râca dintre Matei și Ioniță a pornit de la faptul că Matei l-a reclamat peste tot pe șeful de la Circulație pentru faptul că nu sancționează pe cei care fac taximetrie la negru, luându-i clienții lui, lucru total neadevărat.
Practic, prin declaraţiile sale în ziarele locale, se poate spune că Matei și-a anunțat public intenția de a-l mită pe șeful de la Circulație. Cum Ioniță este poate unul dintre cei mai cinstiți polițiști vâlceni din toate timpurile, nu numai că nu a cedat tentației, dar iată, i-a și întocmit patronului Matdan o plângere pentru aceste lucruri.
De asemenea, în septembrie 2016, Matdan-ului i-a fost suspendat dreptul de a mai circula pe orice traseu deținut de el pentru o perioadă de 30 de zile. A stat pe tușă însă numai 19 zile, deoarece a câștigat la primele înfățișări în instanță, ulterior însă, pentru că nu a timbrat acțiunea, a pierdut procesul, hotărârea rămânând definitivă și irevocabilă.
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
valoris
Pensiunea Iulia site
Pensiunea Bradul site
uzina mecanica
 
annabella