Ziar de opinie și luptă împotriva corupției, crimei organizate, criminalității economico-financiare și abuzurilor.Ziar de opinie și luptă mpotriva corupției, crimei organizate, criminalității economico-financiare și abuzurilor.
"La ce-i bună libertatea cuvântului, daca nu te poți folosi de ea?" 

Ultima oră


"Transalpina riscă să devină un proiect fantomă"

02 Oct 2013

 Transalpina-copyUn al doilea " proiect-mamut" în Vâlcea, după calea ferată Râmnicu Vâlcea - Vâlcele, ar putea deveni un proiect fantomă, a declarat marți deputatul PDL, Romeo Rădulescu, dacă guvernul nu va găsi finanțare pentru șioseaua Transalpina.

"Toți vâlcenii văd zi de zi proiectul gigantic început de Ceaușescu și finalizat în proporție de 90%, este vorba de calea ferată Râmnicu Vâlcea -Vâlcele care era menită să scurteze drumul spre Pitești. Ce vedem? Viaducte de aproape 1 km lungime, tunele, un proiect uriaș de infrastructură de altfel foarte util care după anii 90 a devenit o fantomă. Adică s-a distrus, mărturie stau zecile de betoane turnate, o cale de rulare impecabilă, da, un proiect finalizat în proporție de 90% care însă a fost abandonat de toate guvernările de după 1990. Din păcate acest proiect riscă să nu fie singurul care să aibă această soartă. Al doilea este proiectul Transalpina, șioseaua construită la cea mai înaltă altitudine riscă să ajungă un proiect mamut care se va deteriora an de an până va ajunge ca proiectul lui Ceaușescu" , a precizat Rădulescu.

El a precizat că marți a cerut guvernului Ponta la rectificarea bugetară bani atât pentru finalizarea unui proiect executat în proporție de 90%, cât și a domeniului schiabil de la Vidra realizat în procent de 80%.

"Transalpina de și a fost executată în proporție de 90% a atras anual mii de turiști de când a fost finalizată. Efectiv a marcat județul Vâlcea pe harta turistică. Toată lumea de la Maramureș până la Botoșani vine la Vâlcea să circule pe șioseaua care trece dincolo de nori. Dar puțină lume șitie că această șiosea nu are șianse azi să fie terminată și că prezintă un real pericol prin lipsa parapeților, a balustrăzilor, a rigolelor, a drenurilor. Toate aceste lipsuri, în următorii ani, vor duce la deteriorarea asfaltului turnat și implicit la distrugerea acestei munci din ultimii ani. Astfel, în câțiva ani, Transalpina va ajunge nepracticabilă și va muri exact cum s-a întâmplat cu calea ferată Râmnicu Vâlcea - Vâlcele" , a adăugat parlamentarul democrat-liberal.

DN 67 C, cunoscut sub numele de Transalpina este un drum care pornește din Novaci - Gorj și se termină în Sebeș - Alba. Acesta traversează munții Parâng, printr-un traseu de creastă la peste 2100 de metri, și coboară prin Valea Frumoasei - Capălna în județul Alba. Cea mai înaltă porțiune se regăsește pe teritoriul județului Vâlcea.

Execuția acestui drum a fost demarată sub conducerea ministrului Ludovic Orban și s-a ridicat la suma de peste 300 de milioane de euro. În această vară CNADNR a reziliat contractul cu firma care executa lucrarea, Romstrade.

VLAD SOARE

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
Redactia

Telefoane:
+40 250 735 511
+40 350 806 801
Email:
voceavalcii@yahoo.com
redactia@voceavalcii.ro

valoris
Pensiunea Iulia site
Pensiunea Bradul site
uzina mecanica
 
annabella