FOTO: Prezentarea celor trei autobuze propulsate de gaz natural comprimat

FOTO: Prezentarea celor trei autobuze propulsate de gaz natural comprimat Foto: Primaria Municipiului Ramnicu Valcea

Marți, 13 februarie a.c., de la ora 12:00, în centrul Municipiului Râmnicu Vâlcea, în Scuarul Mircea cel Bătrân, reprezentanţii primăriei Râmnicului ne-au prezentat cele trei autobuze propulsate de gaz natural comprimat, achiziționate recent de SC ETA SA.

ETA SA, societatea de transport public local a Primăriei Râmnicu Vâlcea, a primit trei autobuze cu podea joasă pe gaz natural comprimat (CNG), contractate în urma licitației realizate în luna mai 2017, devenind primul operator de transport public urban din România care are în dotare astfel de autobuze ecologice.

Autobuzele IVECO au costat 1.430.000 lei (cca. 100.000 Euro fiecare) și au fost achiziționate din fonduri proprii. Ele sunt propulsate exclusiv pe CNG și au o autonomie de 200-300 km, suficient pentru a putea realiza programul de transport zilnic înainte de a trebui realimentate.

Suplimentar față de economiile realizate în principal datorită carburantului mai ieftin, vehiculele nu doar că îndeplinesc standardul de poluare EURO 6, dar vor reduce și poluarea cu particule fine (cu peste 95%), emisiile cu efect de seră, și – lucru nu mai puțin important – vor diminua poluarea fonică, îmbunătățind semnificativ calitatea vieții locuitorilor municipiului, fie ei călători sau doar pietoni.
Cu o capacitate de 16 locuri pe scaune si 20 în picioare, autobuzele au toate caracteristicile de confort modern specifice clasei lor, printre care: podea joasă pentru acces facil, climatizare, suspensii pneumatice pe ambele axe.

În acest moment, formalităţile de omologare la RAR şi cele legate de înmatriculare s-au încheiat.

Se lucrează la montarea pe aceste autobuze a echipamentelor necesare funcţionării sistemului de e-ticketing, urmând ca maşinile să fie introduse în programul de transport al ETA SA. Primele rute pe care vor circula aceste autobuze vor fi traseul 5 şi traseul B, adică rute pe care a crescut în ultimul timp foarte mult cererea de transport.

Prin introducerea în circulaţie a acestor autobuze, amprenta de carbon se va reduce cu cca 16% faţă de autobuzele anterioare, adică cu 9,6 tone CO2 la fiecare 100.000 km.

Alte avantaje mentionate de ETA:
Diferenţa plătită în plus la preţul de achiziţie, comparativ cu un autobuz cu motor diesel este de 5.000 de euro, suma care se poate amortiza în aproximativ un an şi jumătate, la un rulaj lunar de 5.000 km, doar din preţul mai mic al combustibilului. În plus, se realizează economii şi la întreţinere, pentru că motorul pe gaz are la bază motorul pe benzină, care este mai uşor şi mai ieftin de întreţinut decât unul diesel (-10%).
Una din strategiile europene pentru sectorul de transport este de a înlocui gradual carburanții din produse petroliere cu combustibilii alternativi. Documentele instituţiilor europene, și mai ales, Directiva DAFI, transpusă recent în legislaţia naţională, poziţionează CNG între opţiunile de carburanţi alternativi care vor înlocui, în timp, carburanții din produse petroliere şi care vor contribui alături de celelalte surse de energie alternative, la reducerea efectului de seră cauzat de emisiile de dioxid de carbon.

Evaluaţi acest articol
(3 voturi)
Florin Făgeţeanu

Autorul acestui material de presă poate fi contactat pe email la adresa florin.fageteanu@voceavalcii.ro

Editorial

13
Feb2020
Distrugerea României

Distrugerea României

Written byRomeo POPESCU

Cei care conduc destinele românești după 1989 pot fi  considerați trădători de țară. După asasinarea Ceaușeștilor, România a intrat în stare de ocupație nedeclarată și plătește tribut. Cum altfel explicați distrugerea sistematică a economiei, din ordinul și cu supervizarea celor...

Opinii

11
Iun2020
Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Alianța care poate arunca în aer scena politică din Vâlcea

Written byMagda POPESCU

Țineți minte cinci cuvinte: Buican vrea să fie președinte! Cine subestimează capacitatea politică a lui Cristian Buican face o greșeală imensă. Omul este un adevărat animal politic care știe ce vrea, dar și mai mult, știe și cum poate obține...