41% dintre români sunt analfabeţi digital

Cele mai recente date lansate de Comisia Europeană, arată că aproape 50% din populația Europei are competențe digitale insuficiente pentru mediul de lucru de acum. România depăşeşte cu mult valorile medii europene, aşa cum a relevat Raportul Agendei Digitale (Digital Agenda Scoreboard), care a evaluat progresele înregistrate cu privire la obiectivele stabilite în Agenda digitală pentru Europa (DAE).

Numărul de persoane care folosesc Internetul cel puțin o dată pe săptămână în UE a crescut de la 60% la 72% începând cu anul 2010 şi România se află între ţările ce a înregistrat importante progrese în acest sens. De asemenea, România deţine în continuare o valoare fruntaşă când vine vorba de viteza conexiunilor digitale, dar, dacă la nivel european doar 20% din populaţie nu a utilizat vreodată Internetul, la noi în ţară procentul este dublu (42%). Acest fapt se reflectă la nivelul forţei de muncă unde, dacă în Europa 39% dintre angajaţi şi potenţialii angajaţi deţin competenţe digitale insuficiente şi doar 14% nu posedă deloc abilităţi digitale, în România 83% din forţa de muncă nu deţine competenţe digitale suficiente, iar 41% sunt analfabeţi digital.

La nivelul UE, jumătate din populaţie a cumpărat online şi a interacţionat cu administraţia publică prin e-guvernare, în timp ce la nivel naţional doar 8,3%, respectiv 5% din populaţie a folosit aceste servicii.
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
Mădălina Stroescu

Autorul acestui material de presă poate fi contactat pe email la adresa madalina.stroescu@voceavalcii.ro
Urmariți acest autor și pe Google Plus

Editorial

13
Feb2020
Distrugerea României

Distrugerea României

Written byRomeo POPESCU

Cei care conduc destinele românești după 1989 pot fi  considerați trădători de țară. După asasinarea Ceaușeștilor, România a intrat în stare de ocupație nedeclarată și plătește tribut. Cum altfel explicați distrugerea sistematică a economiei, din ordinul și cu supervizarea celor...

Opinii

27
Apr2020
Să reînceapă școală sau mai bine nu?

Să reînceapă școală sau mai bine nu?

Written byMagda POPESCU

Iată o dilemă, pe care mai marii de la Ministerului Învățământului trebuie să o rezolve cât mai rapid. Bulversarea din învățământ nu face bine nimănui, însă cel mai mult au de pierdut elevii.Școlile s-au închis de mai bine de trei...